Filtry do rekuperatorów


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 3 Głosów - 3.67 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autor Wiadomość
honda104 Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 599
Dołączył: 2012 Aug
Reputacja: 70
Post: #21
RE: Rower
Najciekawsze jest to, ze mozna kupic rower jakosci i bezawaryjnoscia dorownujacy temu z zestawienia nr1 za 200-300zl... Oczywiscie uzywany i bez bajerow, ale tyle samo km przejedzie za nim sie rozpadnie, wystarczy miec pare wiankow na zapas w kieszeni Smile
Teraz tanio dobrego nowego roweru sie nie kupi, z gownolitu robia to, i to specjalnie zeby wydac wiecej kasy na droszy rower.

Paweł | Lubelskie/x | Fotografia | Strzelectwo | Mechanika | Wspinaczka/Alpinistyka | Lotnictwo | Radiokomunikacja | Survival | Myślistwo | Motocykle | Samochody ciężarowe | Astronomia | Nawigacja | Żeglarstwo | Wojsko |
[Obrazek: sygnatura_dar-2015.gif]
2012-08-27 01:36 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Outsider Offline
Paranoik
***

Liczba postów: 97
Dołączył: 2011 Feb
Reputacja: 9
Post: #22
RE: Rower
Honda zestawienie, które podałeś, robi wrażenie. Widać, że rowery są Twoją pasją i zapewne masz w pokoju (podobnie jak ja) łóżko i rower oparty o ścianę :-).
Pozwolę się jednak z Tobą nie zgodzić, kupić rower za 2-3k, czyli takiego średniaka i spokojnie wystarczy, no chyba, że ktoś chce robić jakieś downhilowe eskapady połączone z salatami na rampach i Bóg wie co jeszcze.
Nie kupować badziewia w super/euro marketach ASDA-ch, ARGOS-ach czy innych Lidach, Biedronkach sronkach. Wybrać lokalny sklep rowerowy i tam zainwestować pieniążki, doradzą, wyjaśnią co i jak i jeszcze jakiś serwis w razie problemów się u nich zorganizuje.
Jaki rower?
Typowy góral do ostrej jazdy terenowej raczej odpada - wykończysz się na dłuższej trasie po zwykłej drodze.
Rower drogowy "kolarka" też raczej odpada, bo czasem trzeba wbić na ubitą polną drogę itp itd.
Osobiście polecam rozejrzeć się za rowerami hybrydowymi. Sam posiadam właśnie takowe coś i bardzo sobie chwalę, na asfalcie daje niezłe poczucie prędkości, a w razie konieczności można przejechać przez las i też nic się nie stanie.
Jeżeli ktoś myśli kupić rower TYLKO z myślą o czasie "W" to musi mieć spory nadmiar pieniążków, dlatego lepiej kupić rower, którego będziemy używać na co dzień, bo tylko wtedy będziemy wiedzieli na co nas i rower stać.

Jeżeli ktoś się zastanawia "ale ile dasz rady na takim rowerze przejechać i ile zabrać rzeczy....i będziesz zmęczony...i to trzeba mieć kondycję" to odpowiem tylko jedno:

Jeżeli jesteś użytkownikiem tego forum i poważnie traktujesz prowadzone tutaj dyskusje, a jednocześnie nie dbasz o zdrowie i kondycje fizyczną stając się palącym, wiecznie zmęczonym, najedzonym fast foodami popijanymi cukrowymi truciznami Lemingiem to już przegrałeś :-).

Nie mam zainteresowań i na niczym się nie znam
2012-08-27 03:38 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
honda104 Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 599
Dołączył: 2012 Aug
Reputacja: 70
Post: #23
RE: Rower
No nie powedzialbym, ze sie ze mna nie zgadzasz Smile
Wytypowales rower dokladnie taki jak ja zaproponowalem, hybryde miedzy rowerem szosowym a gorskim, ten typ rowerow trekking/cross spelnia je znakomicie.
Zaznaczylem w zestawieniu, ze mozna poszukac tych elemetow i mozna je znalesc duuzo taniej.
Nie zgadzamy sie co do ceny, moim zdaniem w kwocie 2000zl ciezko cos wybrac, zazwyczaj jest dobra rama, osprzet dziadostwo albo osprzet dobry, rama dziadostwo. Jest dobrze jak trafimy na kompromis, ale i tak cos sie bedzie rozsypwac, to lancuch, zebatki, pedaly, piasta, hamulec. Po roku okaze sie, ze wydalismy nie 2k a 3,5k. Z tymi piastami to moze troche rzeczywiscie przegielem, mam male zboczenie w tym kierunku, to byla jedyna czesc, z ktora zawsze mialem problemy, ale ja robilem jeszcze niedawno po 30kkm w sezonie... teraz 5-10kkm, po wymianie na DTswiss mam spokoj od 5lat, a wczesniej 4x lozyska w sezonie i co 2 lata piasty. Mozna wybrac jakis niszy model w cenie 500zl tyl i 300zl za przod tez powinno cos byc dobrego.

No, rower nie jeden posiadam, szosowy trenigowy, trekkingowy, trekkingowy z silnikiem 50cc i w trakcje budowy gorski z silnikiem 80cc Smile

Paweł | Lubelskie/x | Fotografia | Strzelectwo | Mechanika | Wspinaczka/Alpinistyka | Lotnictwo | Radiokomunikacja | Survival | Myślistwo | Motocykle | Samochody ciężarowe | Astronomia | Nawigacja | Żeglarstwo | Wojsko |
[Obrazek: sygnatura_dar-2015.gif]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-08-27 04:42 PM przez honda104.)
2012-08-27 04:34 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
ChollaYi Offline
21st Century Schizoid Man
******
Super Moderators

Liczba postów: 1,023
Dołączył: 2011 Jan
Reputacja: 82
Post: #24
RE: Rower
(2012-08-25 05:06 PM)honda104 napisał(a):  Zebatki.
Najlepiej mono bieg, bezawaryjne rozwiazanie. Jezeli decydujemy sie na wielobiegowy system to z wyzszej tylko pulki. Ilosc zebatek na tylnej piascie waha sie miedzy 5-9, na przedniej 1-3, musimy zdecydowac sie wczesniej bo od tego tez bedzie zalezec wybor siasty tylnej, manetek kierownicy, lancucha, przerzutki. Trzeba tez dobrac odpowiednie przelozenia oraz standard montazu.

Nie zgodzę się, że monobieg to najlepsze rozwiązanie. Zakładam, że rowerem będziemy się musieli poruszać w różnym terenie czyli po asfalcie, po lesie, po piachu, pod górę, a może po lodzie/śniegu. Dodatkowo będziemy podczas ewakuacji jechać z obciążeniem (bagaże) i będzie nam zależało na tym żeby nie zajechać się w ciągu kilku pierwszych godzin.
Biorąc to pod uwagę wielotryby i przerzutki jest niezbędne.
A co do awaryjności - jeśli padnie nam mechanizm zmieniający (pęknie linka, uszkodzą się przerzutki itp.) zawsze możemy kontynuować jazdę. Ba! Patykiem czy ręką możemy przerzucać łańcuch ułatwiając sobie przejazd na dłuższych odcinkach.

Nie zgodzę się też, że do 2k pln nie da się zakupić żadnego sensownego nowego roweru. Oczywiście wszystko jest kwestią jak wysoko stawiamy poprzeczkę. Ale w granicach 2k można nabyć bardzo przyzwoite rowery firmy Unibike np. model Viper, który chwalony jest od kilku lat w sieci jako mający najlepszy stosunek jakości do ceny (Choć muszę przyznać, że cena bardzo wzrosła ostatnio. W marcu zeszłego roku Vipery można było dostać za 1400pln, no ale może to kwestia wyprzedaży).
Nie demonizowałbym, że mając rower za 2k po roku włożymy w niego dodatkowe 1500pln. Jeśli ktoś jeździ wyczynowo albo ma hopla na punkcie ciągłej wymiany elementów, to być może. Ja jeżdżę kilka razy w tygodniu do pracy + wypady weekendowe i jakoś, nie musiałem włożyć w ten rower żadnych pieniędzy. Nie liczę części eksploatacyjnych takich jak klocki czy łańcuch, a i wymiana tych bez problemu zamknie się w 100pln. Bieżącą konserwację robię sam. W rowerze żony (Author Linea) sytuacja wygląda podobnie.

Michał | Warszawa || CB || Informatyka | Żeglarstwo | Fotografika | Mechanika sam. |
"Nie dowiesz się z gazety kto przeżyje swoją śmierć"

[Obrazek: sygnatura_dar-2018.gif]
2012-08-28 09:19 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
anno Offline
Rozgląda się
**

Liczba postów: 20
Dołączył: 2012 Apr
Reputacja: 0
Post: #25
RE: Rower
Tez przez pewien czas zastanawialem sie nad zakupem roweru. Glowny argument ktory mnie interesowal to duze kola 28" oraz dynamo w piascie. Kolejnym problemem byla rama aby byla komfortowa i nie za wysoka. Z 3 miesiace szukalem roweru az przypadkiem znalazlem Kross navigo 2.


[Obrazek: kross+navigo+2a.jpg]. recenzja

Wada roweru napewno jest jego masa. Troche za waska kierownica. Przednia lampa jest nieporozumieniem zmienilem w niej halogen na diode led 3W co prawda przy predkoscia ponizej 14 km/h dioda miga ale po wyzej tej predkosci nie ma juz takiego efektu.

Co do uniwersalnosci roweru to nie widze problemu aby jezdzic nim po szutrach i innych mniej przyjaznych terenach. Na asfalcie spokojnie mozna rozwinac wysokie predkosci.

Warto tez pocwiczyc jazde z sakwami i wiekszym obciazeniem z pulsometrem tak na 60-70% max kardio.
2012-08-28 10:37 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
wujek Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 415
Dołączył: 2011 Oct
Reputacja: 43
Post: #26
RE: Rower
na zdjęciu z wertykalnie ułożonymi nogami takiej jednej łasicy, mój rower niedługo po kupnie. na zdjęciu plażowym ten sam rower po generalnym remoncie, zmianie lakieru i takie takie.
kupiłem go za dwieście złotych, podczas kilkuletniej eksploatacji wydalem około dwustu a i w ostatnio ukończony remont włożyłem drugie tyle i pewnie jeszcze trochę w niego wcisnę, bo znalazłem strone z fajnymi gadżetami.
od początku jego posiadania ukręciłem sporo kilometrów i mam pewność, że pojeździ jeszcze trochę.
mój przypadek pokazuje, że nie trzeba wydawać kilku tysięcy aby dobrze jeździć. Batavus na 28' jest dość rzadki. Ma trzystopniową przekładnię wewnątrz piasty Sachs Dreigang, co w zupełności wystarczy na polskie drogi;) (nie byłem nim w górach więc nie wiem jakby tam było, ale kiedyś ludzie jeździli takimi rowerami w wyścigach kolarskich więc pewnie nie było by źle)
Rower kupiłem w komisie w małym miasteczku. Zainteresowanym ogę podać namiary na kilka innych, które odwiedzam srednio dwa, trzy razy do roku. Ostatnio w takim miejscu kupiłem mojej mamie rower Hercules, egzemplarz w stanie niemalże kolekscjonerskim, nawet opon nie trzeba było wymieniać a cena śmieszna, bo za tyle nawet ciężko dostać rower w hipermarkecie.

.jpg  row 1.jpg (Rozmiar: 95.3 KB / Pobrań: 119)
   

Boże, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego bierze mnie mój pies.
2012-08-28 01:24 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
honda104 Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 599
Dołączył: 2012 Aug
Reputacja: 70
Post: #27
RE: Rower
Nigdzie nie pisalem, ze nie da sie kupic w kwocie 2kzl, tylko ze ciezko znalesc cos dobrego, a to jest roznica. Mono bieg jest bezawaryjny, nie widziales co sie dzieje z przerzutka jak zahaczysz o cos, albo cos sie wkreci w lancuch? Przerzutka dziala jak dzignia, lamiac szprychy, a nawet rame roweru, wiem co mowie bo stracilem rame z carbonu w ten sposob Sad
Rozmawiamy tez tu o rowerze, a przynajmniej tak mi sie wydaje, ktory bedzie niezawodnie dzialal w kazdych warunkach, z duzym obciazeniem, z przyczepka, z mozliwosca montazu silnika itp. Dodatkowo bedacym glownym srodkiem lokomocji wrazie cus Smile
W Viperku i Navigo, bardzo kiepsko przedstawia sie osprzet ALIVIO, ACERA to bardzo budzetowy sprzet, nawet kaseta i mechanizm korbowy jest zrobiony z blachy tloczonej.

To juz kolegi Wujka sprzety sa bardziej odporne na czas i trudy podrozy Smile

Paweł | Lubelskie/x | Fotografia | Strzelectwo | Mechanika | Wspinaczka/Alpinistyka | Lotnictwo | Radiokomunikacja | Survival | Myślistwo | Motocykle | Samochody ciężarowe | Astronomia | Nawigacja | Żeglarstwo | Wojsko |
[Obrazek: sygnatura_dar-2015.gif]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-08-28 03:29 PM przez honda104.)
2012-08-28 01:49 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
ChollaYi Offline
21st Century Schizoid Man
******
Super Moderators

Liczba postów: 1,023
Dołączył: 2011 Jan
Reputacja: 82
Post: #28
RE: Rower
Nie pisałem, że te rowery mają nie wiadomo jaki osprzęt tylko pisałem, że mają dobry stosunek jakości do ceny. A to zasadnicza różnica. Jeśli w cenie do 2k znasz rowerek trekkingowy/crossowy z takim stosunkiem jakości do ceny jak w Viperze, to ja poproszę. Kumpel się rozgląda za czymś więc info się przyda.
Piszesz tak jakby przerzutka to było samo zło. A tak nie jest. Nie musisz mieć przerzutki żeby coś wpadło Ci między szprychy i uszkodziło koła i było nawet przyczyna złamania ramy. Przypominam sobie trzy razy kiedy widziałem taki spektakularny lot przez kierownice. Raz przyczyną był patyk, a drugi raz stopa, która ześlizgnęła się z pedała i wpadła między szprychy przedniego koła, a trzeci raz - niedokręcone koło, które odpadło podczas podjazdu pod krawężnik.
A to o czym piszesz, to moim zdaniem jakieś ekstremalne przypadki. Ja jeżdżę od wielu lat i ani razu nie uszkodziłem przerzutki.

Michał | Warszawa || CB || Informatyka | Żeglarstwo | Fotografika | Mechanika sam. |
"Nie dowiesz się z gazety kto przeżyje swoją śmierć"

[Obrazek: sygnatura_dar-2018.gif]
2012-08-29 07:43 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
honda104 Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 599
Dołączył: 2012 Aug
Reputacja: 70
Post: #29
RE: Rower
Przepraszam Cie, nie zrozumialem dobrze o co dokladnie Tobie chodzilo.
Do jazdy na codzien, na wycieczki nawet te dalsze Viper i tak samo Navigo sie jak najbardziej nadaja, sa w miare dobre, tylko po jakims czasie bedzie trzeba cos tam wymienic, czy wymienisz na cos co bedzie sie psulo, czy drosze mniej awaryjne, to nie ma wiekszego znaczenia. Bilans kosztow wyjdzie bardzo podobny. Moja kalkulacja przy zestawieniu przewidywala co najmniej 10lat bez awaryjnej intensywnej eksploatacji w trudnych warunka, z bardzo ograniczonym zestawem czesci eksploatacyjnych i zamiennych. Ale przeciez zwykly rower nie musi ich spelniac, na kazdym rogu sklep rowerowy i czesci pod dostatkiem Smile

No z tymi przerzutkami to wyglada, ze mam pecha... trzy razy mielem przygody z nimi.

Czasami jestem na jakis targach rowerowych, moge sie zakrecic za jakims w miare dobrym i tanim rowerkiem. Czasami tez wyprzedaja z jakimis wadami fabrycznymi, typu: zarysowana rama, felga, kierownica. Mozna je kupic 20-30% taniej niz rynkowa, a nawet mniej. Ja tak swojego szosowca kupilem z peknieta kierowniaca i zadrapana rama, za 7kzl mniej niz katalog podaje, wymienilem manetki, kierownice na treningowa i smigam Smile Rower to Torpado Celeste http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show...y&pid=1689

Paweł | Lubelskie/x | Fotografia | Strzelectwo | Mechanika | Wspinaczka/Alpinistyka | Lotnictwo | Radiokomunikacja | Survival | Myślistwo | Motocykle | Samochody ciężarowe | Astronomia | Nawigacja | Żeglarstwo | Wojsko |
[Obrazek: sygnatura_dar-2015.gif]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-08-29 05:08 PM przez honda104.)
2012-08-29 05:03 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post

« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Odpowiedz 

Węgiel aktywny

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Rower elektryczny tisher 122 123,464 2018-05-28 07:15 AM
Ostatni post: ChollaYi
  Rower - Mój podstawowy transport na PA/SHTF ExtremeTeam 47 40,395 2016-03-05 09:07 PM
Ostatni post: Boungler
  Fat Bike - rower post apo? WarBlok 13 12,000 2015-06-23 09:27 AM
Ostatni post: mar_kow
  Rower hybrydowy honda104 3 6,282 2012-12-20 02:54 PM
Ostatni post: honda104
  Rower z drewna Boungler 2 3,788 2012-04-05 12:09 PM
Ostatni post: LARPAK

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Wróć do góryWróć do forów