Boungler Alienator - Serwis Informacyjny


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 1 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Generator HHO - zasilanie pojazdu wodorem
Autor Wiadomość
Boungler Offline
Super Moderator
******
Super Moderators

Liczba postów: 2,508
Dołączył: 2010 Oct
Reputacja: 196
Post: #1
Generator HHO - zasilanie pojazdu wodorem
Chcę otworzyć dyskusję na temat Generatorów HHO, które stają się coraz bardziej popularne jako dodatkowe zasilanie paliwowe samochodów osobowych. Na razie przedstawiam to jako ciekawostkę ale temat tych generatorów ze względu na ich istniejące już instalacje w Polsce uważam za dość ciekawy.

Wśród użytkowników tych generatorów można zbierać jedynie dobre opinie i zadowolenie z oszczędności jazdy. Ile w tym prawdy trudno jest na ta chwile mi powiedzieć.

Zasada działania generatora HHO polega na wytworzeniu WODORU i doprowadzeniu go do kanału powietrza zasysanego przez silnik.
Ponieważ generator HHO nie gromadzi wodoru lecz dostarcza go bezpośrednio do kanału powietrza w silniku - ryzyko wybuchu wodoru zostało znacząco zminimalizowane. Ponadto w instalacjach samochodowych stosuje się obowiązkowo specjalne bezpieczniki reagujące na tzw zwrotki - czyli zapalenie się wodoru w przewodzie doprowadzającym go do kanału powietrza.

Na razie jeszcze szukam pełniejszych informacji na temat tego sposobu dosilania/zasilania silnika - jednak mile widziane będą Wasze wypowiedzi i znalezione materiały na temat powodzenia stosowania generatorów HHO.

Na początek kilka filmów na temat tych generatorów, które przyciągnęły moją uwagę:





Tutaj gość wyjaśnia dokładnie w jaki sposób funkcjonuje ten generator
















Strona człowieka, który sprzedaje generatory HHO na aukcji:
http://generatorhho.pl.tl/GENERATOR-HHO.htm

Strony tematyczne:
http://forum.generator-hho.eu/
http://generator-hho.eu/

Krzysiek | Lubelskie | Grafika | Informatyka | Mechanika | Elektronika | Film i Reportaż | CB
Jeżeli nie da się zrobić tak jak miało być, to zrobimy tak jak jest.
2012-03-06 09:47 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Szynszyl Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 412
Dołączył: 2011 Jan
Reputacja: 28
Post: #2
RE: Generator HHO - zasilanie pojazdu wodorem
"Odpalimy silnik2 T na gazie...b fajnie pracuje".ConfusedConfusedConfused PYTANIE JAK DŁUGO WYTRZYMA....


Co do generatoora
Podana cena 350zł za generator bez sterownika PWM- ktory kosztuje ? 1000, 3000?

Brak jakichkolwiek opisów o zużyciu wody,mieszaniu z katalizatorami,wydajnosci. Wygąda na to ze jak zaworek się nie otworzy z powodu malego cisnienia to tylko nam spalanie wzrosnie bo arternator bedzie na darmo pracował bardziej.
Ciekawe jakie są oszczednosci gdy wszystko naprawdę działa-tego bym się chętnie dowiedział.

Wygląda jedynie na podobnie skaplikowną obsłógę jak auto elektryczne,ciągle cos musimy doglądac, zerkać na amperomierz ...nic nie ma za darmo.

Problemy:
spadajaće napięcie akumulatora
zaworek/ciśnienie
zurzycie mieszanki

Wydajnośc zalezna jest od wielu czynników, trudnych do oszacowania na oko stad tez oszczedność na paliwie bedzie taka czy inna.

Gdyby to było takie piękne to wszyscy by tak jezdili...brak prądu uniemozliwia jazdę na samym HHO,.......... to by sie dowaliło 10 akumulatorów do samochodu - auto elektryczne zurzyło by ich moc po 30km max a tu wystarczyły by przy 30 czy 40 amperach na kilka jak nie 5 godzin i zasilanie kilku generatorów do jazdy na samym HHO bez paliwa, sorry ale w cuda nie wierze.To moze wstawmy agregat prądotworczy od razu...wystarczy mocy na wile tych generatorów, i jeszcze sprzedamy do słoikówBig Grin

Obsłoga wydaje się mniej skąplikowana niz jazda na gazie drzewnym.Przynajmniej nie trzeba czekać 15-20min by odpalić silnik.

/sprzet alpinistyczny/wspinanie/spływy pontonowe/skoki na linach/paralotnie/eksploracja podziemna/jaskinie/wykrywacze metali/strategia i taktyka/survival/ASG/operacje specjalne w nowoczesnej wojnie/Historia wojskowości/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-03-06 11:05 PM przez Szynszyl.)
2012-03-06 10:36 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Boungler Offline
Super Moderator
******
Super Moderators

Liczba postów: 2,508
Dołączył: 2010 Oct
Reputacja: 196
Post: #3
RE: Generator HHO - zasilanie pojazdu wodorem
To co wiem na tą chwilę:

Cytat:Podana cena 350zł za generator bez sterownika PWM- ktory kosztuje ? 1000, 3000?
- to zależy jaki generator potrzebujesz, 350 zł to już generujący chyba ponad 5l??? Do tego musisz mieć EFIE czyli:
EFIE - REGULATOR do HHO GENERATOR
Electronic Fuel Injection Enhancer do samochodow posiadajacych SONDĘ LAMBDA Można go zakupić w cenie około 89zł na http://www.nawode.com

Cytat:Brak jakichkolwiek opisów o zużyciu wody,mieszaniu z katalizatorami,wydajności.
- na dole pierwszego wątku masz link do forum na którym wszystko ładnie opisali. Zapoznałem się z większością znajdujących się tam wpisów i kilka osób dokonało instalacji i właściwej regulacji, która daje faktyczną oszczędność.

Cytat:Wygąda na to ze jak zaworek się nie otworzy z powodu malego cisnienia to tylko nam spalanie wzrosnie bo arternator bedzie na darmo pracował bardziej.
- no to chyba o to nie chodzi prawda? System ma działac tak że odpala za każdym razem i auto frunie.

Cytat:Ciekawe jakie są oszczednosci gdy wszystko naprawdę działa-tego bym się chętnie dowiedział.
- Nie potwierdzam i nie zaprzeczam, nie mam jeszcze tej instalacji ale jak podepnę to się chętnie podzielę informacjami.

Cytat:Wygląda jedynie na podobnie skaplikowną obsłógę jak auto elektryczne,ciągle cos musimy doglądac, zerkać na amperomierz ...nic nie ma za darmo.
- To zależy jaką instalację wybierasz, jeżeli samochód spali 40% mniej... 30%... mniej - mogę zaakceptować takie modyfikacje.
Obsługa nie jest skomplikowana. Możesz kupić gotowy sterownik, który odpala system gdy alternator wykazuje ładowanie.

Problemy:
Cytat:spadajaće napięcie akumulatora
- nieprawda. Układ należy wyregulować i dobrać właściwy generator hho.

Cytat:zaworek
- tez nieprawda, no chyba że mówimy o jakichś amatorskich konstrukcjach.

Cytat:zurzycie mieszanki
- której? Elektrolitu? muszę doczytać ale najlepszą wydajność daje r-r KOH - na allegro właśnie kupiłem granulat 1kg za 14,50 zł

Cytat:Obsłoga wydaje się mniej skąplikowana niz jazda na gazie drzewnym.Przynajmniej nie trzea czekać 15-20min by odpalić silnik.
- oj tam. Nie szukaj dziury w całym. Temat jest założony, trzeba się temu przyjrzeć dokładniej i zweryfikować to co uważam za najważniejsze czyli:

- instalacja w silnikach z sondami lambda wymaga instalacji układu EFIE, który oszukuje komputer i ogranicza mieszankę benzyny aby zastąpić ją częściowo wodorem. I teraz pytanie - czy przypadkiem ta oszczędność nie wynika z tego że samochód jeździ na ubogiej mieszance a udział wodoru jest tutaj nieistotny lub niezauważalny - czy też jest to faktyczna oszczędność.

Na YT facet zasila samochód HHO i na hamowni osiągnął nie tyle oszczędność co przyrost mocy silnika. Na razie nie mam pojęcia jak się do tego ustosunkować. Badamy dalej.
zapomniałem dopisać:
Co 25 000 km - serwis, czyszczenie generatora i wlanie nowego elektrolitu.
Co około 500 km dolewanie wody deminarelizowanej

Krzysiek | Lubelskie | Grafika | Informatyka | Mechanika | Elektronika | Film i Reportaż | CB
Jeżeli nie da się zrobić tak jak miało być, to zrobimy tak jak jest.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-03-06 10:55 PM przez Boungler.)
2012-03-06 10:53 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Szynszyl Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 412
Dołączył: 2011 Jan
Reputacja: 28
Post: #4
RE: Generator HHO - zasilanie pojazdu wodorem
Małe silniki na gazie mogą zyskać na mocy,podobnie się moze stać jak zalozymy zbyt duzej pojemnosci ten generator do małego silniczka.

Ja juz robiłem takie doswiadcznia jak mniej spalić. W skuterze 70cm co spalał 5,4 litra 2 T spaliłem 2,2 litra na 100km-test robiony na trasie 350km w ciegu 1 dnia. Fizycznie niemozliwe bo zaden 2 T nie spali ponizej 3,5 litra(srednia 4-4,5).
Da się ,zywotnosc tłoka w cylindrze wynosi wtedy 600km Big Grin.
Big GrinBig GrinBig Grin a nie 20.-30.000 czy więcej

Zrobiłem wiec tlok z metalowym srodkiem. Zeby się nie przepalił- sprawdziłem działał !!!! ale pewnie by padło wtedy coś innego- miałem trochę problemów z szczelnoscią połaczenia stal,-a tłok.Kompresja nie była zadowalająca ale na pewno do rozwiązania. Wiec idac tym torem tez dało by się przedstawić autko spalajace 2,5-3 litry na 100 i to naprawdę i bez zadnego patrzenia na wyswietlacze,dolewania czegos,weżyków i innych pierdół.Miałem kiedyś warsztat w piwnicy jak mieszkałem w gorach kolekcję skuterów i duzo czasu to się tak bawiłem.Ja poszedłęm inną drogą,w/g mnie lepszą- totalna tem spalania w cylindrze i inne mat i schładzanie cylindra .Spaliłem 60% mniej?,spaliłem.Bedzie paliwo po 20zł to się wroci do pomysłu.

Pewne pomysly jakie opisałem na forum to pewnie do dzis nie zostały zrealizowane,np wiatraki jak w komputerze pchajace wiecej powietrza do filtra powietrza,bo gąbka mocno ogranicza przepustowosc,a jest niezbędna itp

/sprzet alpinistyczny/wspinanie/spływy pontonowe/skoki na linach/paralotnie/eksploracja podziemna/jaskinie/wykrywacze metali/strategia i taktyka/survival/ASG/operacje specjalne w nowoczesnej wojnie/Historia wojskowości/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-03-06 11:31 PM przez Szynszyl.)
2012-03-06 11:08 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Masełko Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 266
Dołączył: 2011 Dec
Reputacja: 11
Post: #5
RE: Generator HHO - zasilanie pojazdu wodorem
Na tym forum ludziska widać bardzo zaangażowani sporo informacji
http://www.forum.generator-hho.eu
2012-03-07 05:47 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
PiranNinja Offline
Przemądrzały :)
*****

Liczba postów: 944
Dołączył: 2010 Dec
Reputacja: 42
Post: #6
RE: Generator HHO - zasilanie pojazdu wodorem
To wszystko to sztuka dla sztuki bo wodór pozyskujemy rozbijając wodę prądem produkowanym przez nasz własny silnik... Tak naprawdę chodzi tylko o to, że wykorzystujemy jakiś tam naddatek prądu generowany przez alternator. Tylko czy wymiana akumulatora co kilkaset km jest warta tych kilku % mniejszego spalania... ?

---------- Każde "nie zgadzam się z tobą" poniżej tej linii zaprzecza prawą fizyki --------

Noże|Survival|Wspinaczka|Wytwarzanie ekwipunku|Mój kanał YouTube! Zapraszam!
2012-03-07 08:09 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Boungler Offline
Super Moderator
******
Super Moderators

Liczba postów: 2,508
Dołączył: 2010 Oct
Reputacja: 196
Post: #7
RE: Generator HHO - zasilanie pojazdu wodorem
@szynszyl: dlaczego żywotność tłoka w cylindrze wynosi wtedy 600km? Jak to sprawdziłeś?
Jeżeli chodzi i skuter gdzie mamy chłodzenie powietrzem to ta żywotność może być faktycznie niska bo nie ma kontroli nad temperaturą silnika, ale w samochodzie masz obieg wody i czujnik więc kwestia wyższej temperatury spalania wodoru może być rozwiązana wzmocnieniem układu chłodzenia.

@piran - nie zgadzam się! Jeżeli używasz w samochodzie słabego alternatora, który nie nastarcza ładować aku, to wymień na bardziej wydajny. To bardziej podchodzi pod prawa logiki niż fizyki.

Rzecz druga - powiedzmy że jesteśmy w stanie zainstalować w samochodzie generator HHO, który będzie pożerał nie 20-30Amper a 100 Amper - produkując sporą nadwyżkę wodoru (zamierzam to sprawdzić na seicento 1.1). Jeżeli uzyskamy oszczędność rzędu 30% to za każde 100 zł wydane na paliwo - oszczędzamy 30. Teraz do samochodu instalujemy 3 aku o pojemności 100Ah - które ładujemy w domu prostownikiem. Generalnie 3 takie akumulatory powinny dostarczyć 100A przez co najmniej 1-1,5 godziny ciągłej jazdy. Czyli generator HHO zasilamy wyłącznie z akumulatorów a samochód pracuje na mieszance wodorowo-paliwowej gdzie przy generatorze 100A mamy bardzo dużą nadwyżkę wodoru. Ładowanie 3 Aku o pojemności 100Ah powinno kosztować nie więcej niż 5-6 zł 4-5KW (powiedzmy że 10zł).

Jednak generator pobierający 100A daje bardzo dużo wodoru i stosuje się takie w silnikach o pojemności 5 litrów, więc instalacja takiej wytwornicy w seicento 1.1 chyba nieco przewyższa zapotrzebowanie tego samochodu na całkowitą dostawę paliwa.

Więc jak to jest?

Krzysiek | Lubelskie | Grafika | Informatyka | Mechanika | Elektronika | Film i Reportaż | CB
Jeżeli nie da się zrobić tak jak miało być, to zrobimy tak jak jest.
2012-03-07 09:42 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Szynszyl Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 412
Dołączył: 2011 Jan
Reputacja: 28
Post: #8
RE: Generator HHO - zasilanie pojazdu wodorem
Jak sprawdziłem? jezdziłem do czasu przepalenia, było to 600km z groszami.

W drugim podniosłem świece wyzej na podkładkach ale nie dało to jakiś znaczących zmian, po 300-400km bylo juz wyrazne wypalone wgłebienie w tłoku.Testy przerwałem bo jak walnie tłok to jego czesci rysują cylinder ,wiec lepiej wymieniać przed całkowitym przepaleniem.

Kontroli nad temp i tak wielkiej nie będzie bo na tym polega sztuczka z tym spalaniem ze dajemy malo paliwa i duzo powietrza co b podnosi temp spalania mieszanki. Podejrzewam ze dla duzej fabryki z zakładem eksperymentalnym nie było by problemem zrobić z odpowiednich mat cylinder wytrzymujący takie temperatury przy normalnej pracy .Co ciekawe moc silnika jest tylko minimalnie mniejsza,ledwo jest to zauważalne,a paliwa leci o te 60% mniej.

/sprzet alpinistyczny/wspinanie/spływy pontonowe/skoki na linach/paralotnie/eksploracja podziemna/jaskinie/wykrywacze metali/strategia i taktyka/survival/ASG/operacje specjalne w nowoczesnej wojnie/Historia wojskowości/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-03-07 12:53 PM przez Szynszyl.)
2012-03-07 12:49 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
PiranNinja Offline
Przemądrzały :)
*****

Liczba postów: 944
Dołączył: 2010 Dec
Reputacja: 42
Post: #9
RE: Generator HHO - zasilanie pojazdu wodorem
Bou, mi chodzi tylko i wyłącznie o to, że:

a) Jedziemy na prądzie który zmienia się w energię chemiczną a potem mechaniczną ale nadal jest to prąd

b) Jakieś tam oszczędności mogą pochodzić z wykorzystania naddatku energii, który powstaje gdy pracuje alternator a akumulator jest w tym czasie "pełny" Cały czas jednak jest to energia z benzyny...

Teksty, że taki system generuje więcej energii w postaci wodoru niż w niego wkładamy są bzdetne

Noże|Survival|Wspinaczka|Wytwarzanie ekwipunku|Mój kanał YouTube! Zapraszam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-03-07 02:09 PM przez PiranNinja.)
2012-03-07 02:08 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
skywalker Offline
Super Moderator
******
Super Moderators

Liczba postów: 975
Dołączył: 2011 Jan
Reputacja: 19
Post: #10
RE: Generator HHO - zasilanie pojazdu wodorem
(2012-03-06 10:36 PM)Szynszyl napisał(a):  "Odpalimy silnik2 T na gazie...b fajnie pracuje".ConfusedConfusedConfused PYTANIE JAK DŁUGO WYTRZYMA....

Przy odpalaniu na gazie chodzi o membranę wymiennika ciepła. Może być modyfikowana / mocniejsza.


Części elektroniczne do kontrukcji PWM opartego na MOSFET'cie 5A zamyka się w jakieś 30zl chyba, z czego najwięcej kosztuje duży kondensator, no i najlepiej mieć osobny ster do osobnych elektrolizerów, choć niekoniecznie - kwestia własnej pracy i testów jeszcze, trzeba mieć oscyloskop (karta muz. w komp) i nic nie wychodzi od razu, ale uczeń technikum sklei Ci tą płytkę 'za dychę'. Z tym że mam na myśli PWM do efektywniejszego energetycznie rozczepienia H-O-H na H+ i O- .. idei jonizacji samego HHO nigdy nie rozumiałem niestety i szczerze nie mam zdania na temat skuteczności.

Generalnie są straty energetyczne na rozczepianiu i ponownym łączeniu wody, jak zauważył Piran.

Chciałbym wtrącić, że warto by było sprawdzić działanie wysokiego nap. przemiennego na zachowanie ciekłej wody, czego ja jakoś nie zdążyłem zrobić swego czasu. Tu mam na myśli od 20kV w góre.

Jeszcze co do produkcji 'naddatku': indukcja wymaga oporu, więc więcej pali. (+ sprawność alternatorów<1).

Jak widzę mówimy o spalaniu nadwyżki wodoru w silniku, a to diametralnie co innego od wpuszczania mgiełki wodnej do baku (drugi koniec kija HHO - para wodna rozszerza się 20,000x, reguluje oktany) - wspólczesne silniki mogą kiepsko znosić spalanie stukowe wodoru, ze względu na jego wybuchowość, na pewno do modyfikacji stopień sprężania, więc pożegnaj się ze wszelkimi modułami itp elektroniką w 'Sejczaku' 1.1, bo nie wyjdziesz z tego. Najlepiej od razu mierzyć w duże wolnossące silniki jak ma coś z tego być. Im większa liczba tłoków tym lepiej, coś w stylu 5.0 V12..

GWE || CB
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-03-07 08:40 PM przez skywalker.)
2012-03-07 08:03 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post

« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Prądnica rowerowa (generator napędzany poprzez pedałowanie) Pozyskiwacz 16 2,471 2014-08-10 06:56 PM
Ostatni post: KrzysztofLis
  Przydomowy generator wiatrowy quebec 9 1,580 2013-12-15 04:03 PM
Ostatni post: quebec
  Zasilanie samochodu wodą Boungler 3 623 2013-11-27 12:10 AM
Ostatni post: quebec
  Projekt - DSP - Zasilanie - Elektrownia wiatrowa aPC 76 22,384 2012-08-09 12:24 PM
Ostatni post: piotr
  Ręczne zasilanie prądnicy - mechanizm Boungler 4 2,455 2011-03-30 08:34 PM
Ostatni post: skywalker

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Wróć do góryWróć do forów