Filtry do rekuperatorów


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 Głosów - 3 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rower hybrydowy
Autor Wiadomość
honda104 Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 599
Dołączył: 2012 Aug
Reputacja: 70
Post: #1
Rower hybrydowy
Przedstawie Wam moj pojazd ewakulacyjny. Niestety fotki beda dostarczone w pozniejszym terminie, ale ogolny zarys przedstawie teraz. Rower jest super do tego celu, ja poszedlem o krok dalej, montujac silnik spalinowy ( nie w tym rowerze co jechalem PL-IT ).

Rower.
Fundamentem mojego wynalazku jest rower marki Trek 700, jest to dosc stara konstrukcja, ale na tym mi zalezalo. Moze uzasadnie dalczego. Wybor padl na rower trekkingowy, na kolach 28" (700), w odroznieniu od "kolarzowek" i "gorali" daje kompromis miedzy oporami toczenia, wytrzymalosci konstrukcji oraz mozliwosci zjechania z drogi. Drugim powodem byla stalowa rama, w odroznieniu od aluminium i tytanu, stal jest elastyczna i znacznie poprawia konfort jazdy, jedynie dorownuje tu wlokno weglowe, ale cena i trudnosc naprawy dyskwalifikuje je tak jak i powysze alu i tytan.

Silnik.
Chwile sie wahalem co wybrac, myslalem na poczatku o Polskim silniku z napedem rolkowym, jedno z najmniejszych zuzyc paliwa z dostepnych na rynku i prawie bezglosna praca. Jednak takie rozwiazanie ma swoje wady, silnik jest montowany na bagazniku, przy duzych kolach jest mocno ograniczona predkosc, wbudowany maly zbiornik, uslizg rolki na oponie podczas deszczu i przyspieszone jej zuzycie oraz koniecznosc stosowania wzmocnionych opon.
Wybralem silnik marki SKYHAWK http://allegro.pl/silnik-rowerowy-48do-r...79135.html
Silniczek montuje sie centralnie w ramie i w niczym nie przeszkadza, dodatkowo obniza sie srodek ciezkosci w porownaniu do rolkowca. Predkosc ekonomiczna 30-35km/h - spalanie 1,2l/100km. Przy cisnieciu do oporu okolo 1,6l/100km. Dodatkowym atutem jest mozliwosc zmiany przelozen, przez zmiane zebatek dokupywanych osobno.
Wada takiego rozwiazania to wieksze wibracje, brak mozliwosci odczepienia napendu, jest sprzeglo ale zawsze jakis opor stawia sam lancuch, wrazie czego trzeba poprostu rozpiac spinke lancucha.

Taki wehikul daje nam spore mozliwosci. Obecnie mam zamontowany zbornik 12l co pozwala przejechac z obciazeniem okolo 900km. W czasie powiedzmy 30h moge przejechac te 900km, jezeli nie uda sie pozyskac paliwa odpinam lancuch i krece nastepne 1000km w 5 dni zanim skonczy mi sie paliwo w nogach, dalej moge prowadzic rower obwieszony bagazem. Oczywiscie zasieg sie zwieksza jezeli mamy karnisterek i cos do jedzenia Wink Taki wynalazek ma swoje zalety, motocykla nie wciagniesz po schodach, nie przeniesiesz nad przeszkodami, nie przeprawisz przez rzeke itd. Samochod powiedzmy 4x4 ma przewage po za terenami mocno zurbanizowanymi, ale i tak warto miec rower na bagazniku dachowym, albo przynajmniej skladaczek w normalnym bagazniku.

Troche edytowalem, watek wydzielony, musialem jakos to zlepic aby mialo rece i nogi Smile

allegro:
login: jerry2202
cena: 1200

Paweł | Lubelskie/x | Fotografia | Strzelectwo | Mechanika | Wspinaczka/Alpinistyka | Lotnictwo | Radiokomunikacja | Survival | Myślistwo | Motocykle | Samochody ciężarowe | Astronomia | Nawigacja | Żeglarstwo | Wojsko |
[Obrazek: sygnatura_dar-2015.gif]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-08-19 08:51 AM przez piotr.)
2012-08-18 04:23 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
zero Offline
Czyta i pisze
***

Liczba postów: 234
Dołączył: 2011 Jan
Reputacja: 75
Post: #2
RE: Rower hybrydowy
Zajrzałem na podany link do silnika który zastosowałeś i przyznam że czegoś nie rozumiem. Podany jest tam udźwig poniżej 120 kg, rozumiem że po płaskim utwardzonym terenie. Waga zestawu to 9,5 kg z 2,5l zbiornikiem, prawdopodobnie pustym. Ponieważ Ty zwiększyłeś go do 12l to waga zestawu wraz z paliwem wzrosła co najmniej do 20 kg. Jeśli rower waży 15 kg to całość 35 kg. Tak więc na udźwig użyteczny zostało 85 kg po prostej, utwardzonej drodze, a przecież dzisiaj przeciętny chłop waży więcej, a gdzie bagaż? Gdzie praca w nieutwardzonym terenie?
2012-08-19 05:43 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
honda104 Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 599
Dołączył: 2012 Aug
Reputacja: 70
Post: #3
RE: Rower hybrydowy
Sluszna uwaga, zapomnialem napisac.

Nie jest tak zle Wink
Silnik ma w koncu moc 2,2KM co odpowiada mniej wiecej 1,5kW.
Problemem nie jest jak widzisz brak mocy, a wytrzymalosc roweru. Przeciez przecietny motorowerek ma nie wiele wiecej mocy, a o ile mocniejsza rame, zawieszenie, kola...
W tym silniku zebatka tylnego kola mocowana jest obejma metalowa z amortyzatorem gumowym bezposrednio do szprych! I tu najwiekszym problem ze wiekszeniem obciazenia roweru, to wlasnie sa te szprychy i zarazem najslabszym ogniwem calej ukladanki. Problem rozwiazalem kupujac piaste do tylnego kola przystosowana do hamulca tarczowego. 10min zabawy na tokarce i zamiast tarczy hamulcowej w tym niejscu znalazla sie zebatka napedowa. Kozystajaca z okazji wymienilem tez wszystkie szprychy na wzmocnione. Limitem udzwigu jest wytrzymalosc ramy, felg, szprych.
Raz mialem tylko okazje z wiekszym "ladunkiem" przejechac 30km, waze 85kg, rower jakies 37kg, ladunek - moj kumpel 95kg Smile Nic sie nie popsulo, silnik sie nie przegrzal, wszyscy byli pijani Wink

Co do jazdy w nieutwardzonym terenie, bez wiekszego problemu, nie liczac mocno kopnego piachu. Zawsze jest mozliwosc wspomagania silnika dokrecajac nogami, ale w praktyce rzadko stosowana opcjia.


http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=ZVj4MYGn84A

Paweł | Lubelskie/x | Fotografia | Strzelectwo | Mechanika | Wspinaczka/Alpinistyka | Lotnictwo | Radiokomunikacja | Survival | Myślistwo | Motocykle | Samochody ciężarowe | Astronomia | Nawigacja | Żeglarstwo | Wojsko |
[Obrazek: sygnatura_dar-2015.gif]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-08-19 07:30 PM przez honda104.)
2012-08-19 06:16 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
honda104 Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 599
Dołączył: 2012 Aug
Reputacja: 70
Post: #4
RE: Rower hybrydowy
Wybaczcie, że tak się ociągam ze zdjęciami. Musze wziąć urlop i pstryknąć co nieco Smile

Znalazłem stare fotko Treka, jak widać zwykły rowerek trekingowy.
[Obrazek: trek.jpg]

Może pod koniec stycznia uda mi się w końcu Big Grin

Paweł | Lubelskie/x | Fotografia | Strzelectwo | Mechanika | Wspinaczka/Alpinistyka | Lotnictwo | Radiokomunikacja | Survival | Myślistwo | Motocykle | Samochody ciężarowe | Astronomia | Nawigacja | Żeglarstwo | Wojsko |
[Obrazek: sygnatura_dar-2015.gif]
2012-12-20 02:54 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post

« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Odpowiedz 

Węgiel aktywny

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Rower elektryczny tisher 122 125,875 2018-05-28 07:15 AM
Ostatni post: ChollaYi
  Rower - Mój podstawowy transport na PA/SHTF ExtremeTeam 47 41,456 2016-03-05 09:07 PM
Ostatni post: Boungler
  Fat Bike - rower post apo? WarBlok 13 12,241 2015-06-23 09:27 AM
Ostatni post: mar_kow
  Rower Tsunami 28 27,646 2012-08-29 05:03 PM
Ostatni post: honda104
  Rower z drewna Boungler 2 3,855 2012-04-05 12:09 PM
Ostatni post: LARPAK

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Wróć do góryWróć do forów