Filtry do rekuperatorów


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przepusty drogowe/kolejowe
Autor Wiadomość
wek123 Offline
Rozgląda się
**

Liczba postów: 8
Dołączył: 2015 Dec
Reputacja: 0
Post: #1
Przepusty drogowe/kolejowe
Witam.
Czy interesował się ktoś tematyką przepustów drogowych/kolejowych?
Wg mnie świetny materiał na bunkier.W Polsce można dostać nawet te blaszaki karbowane na wzór amerykański,ja myślałem o betonowcach w kształcie sześcianu bo pewnie tańsze.Póki co wysłałem zapytanie do jednego z producentów o cenę.Wymiary wewnętrzne takiego czegoś to 3x3m,robione z betonu b45 klasa wytrzymałości na obciążenie A PN-85/S-10030. Nie mam zbytnio pojęcia ile ta klasa wytrzyma ale producent na stronie podaje że "Dopuszczalna grubość nadsypki :5m" Więc 5 m gruntu to aż nadto co planowałem wykonać.Pozostają kwestie posadowienia: czy na gruncie czy na fundamencie no i zrobienie "dekli " po bokach tunelu.
2018-02-12 05:45 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
LARPAK Offline
Użytkownik Premium
Premium

Liczba postów: 2,067
Dołączył: 2011 Nov
Reputacja: 199
Post: #2
RE: Przepusty drogowe/kolejowe
Możesz wskazać konkretnie typ jaki masz na myśli?

Do tego maksymalna grubość nadsypki, ale jakiego rodzaju?
Jakiego maksymalne obciążenie - czy na takim nasypie może przejeżdżać skład kolejowy czy może on tylko poruszać się wewnątrz tego elementu prefabrykowanego?
Czy na powierzchni nasypu może odbywać się ruch drogowy o dużym natężeniu?
Czy na powierzchni takiego nasypu może odbywać się nasilony ruch kolejowy o dużym natężeniu?

Jakie są wymiary pojedynczego prefabrykatu oraz jego cena?
2018-02-12 06:55 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
wek123 Offline
Rozgląda się
**

Liczba postów: 8
Dołączył: 2015 Dec
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Przepusty drogowe/kolejowe
Kolega nigdy nie widział pod nasypem kolejowym przejścia w formie prostopadłościanu?
Dla przykładu:
http://www.sibet.com.pl/index.php/pMenuId/2/pDocId/11
Firma do której wysłałem zapytanie,niestety Pan który odpisał oświadczył że nie produkują takich przepustów a jedynie połówki tzn. że jak postawisz jeden na drugim to masz 300x300cm.Cena za połówkę ok. 2670zł(brutto) Daje to 5340zł za 3m2 bunkra
Oczywiście szukam dalej bo lepszy wg mnie jest całościowy przepust tzn. cała skrzynia i są inne firmy np:
http://bewa.com.pl/przepusty-drogowe/
czy
http://www.zpbkaczmarek.pl/produkty/prze...krzynkowe#

Wracając do twoich pytań to skoro taki przepust wytrzymuje kilka metrów gruntu nad sobą + ew. samochody/pociągi znakiem tego do naszych zastosowań jest to idealny kompromis pomiędzy ceną a jakością.Jedyną wadą takich rozwiązań jest to że ogranicza cię producent swoimi wymiarami ale 3x3m to już coś.Inna kwestia to to że nie potrzeba do tego fundamentu,przynajmniej mnie się tak wydaje więc nawet jakbyś był nadgorliwym obywatelem który chciałby koniecznie pochwalić się swoim azylem państwu to zwyczajnie nie było by to konieczne.
ps. sprawdź jeszcze ten katalog http://bewa.com.pl/wp-content/uploads/20...atalog.pdf
2018-02-13 02:43 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
LARPAK Offline
Użytkownik Premium
Premium

Liczba postów: 2,067
Dołączył: 2011 Nov
Reputacja: 199
Post: #4
RE: Przepusty drogowe/kolejowe
Wiem jak wygląda, ale pytam o dokładne rozwiązanie jakie proponujesz.

Zaletą tego rozwiązania jest grubość ścianki, ale jak dla mnie rozwiązanie ma też kilka innych wad:
- cena
- kwestia zamknięcia całego schronu bo przepusty są otwarte - dodatkowe koszty oraz kwestia kosztów uszczelnienia
- kwestia wodoodporności - całego elementu oraz szczelnego połączenia zamknięcia

Zainteresuj się zbiornikami betonowymi na szambo.
Dla przykładu zbiornik o pojemności 13m3 to koszt 2800 zł netto, grubość ścianki tylko 10 cm, ale rozmiary to: wymiary zewnętrzne (cm) (dł x szer x wys) z płytą wierzchnią 240 x 350 x 200.

W zestawie płyta wierzchnia z włazem betonowym w komplecie.

Zbiornik wg strony producenta wykorzystywany na piwniczki.

Do tego możliwość wykonania przegrody w środku, włazu w wybranym miejscu na płycie wierzchniej, a co ważniejsze można znaleźć producentów, którzy oferują zbiorniki o wymiarach 400 x 240 x 310 cm i pojemności 24000 litrów, gdzie cena wg strony producenta (opisany przedział na produkty) to maksymalnie 4100 zł.

Z tego co przejrzałem kilka stron to wszędzie oferują dodatkowo płyty najazdowe o wytrzymałości od 15 do 30 ton lub do 12,5 tony na oś.

Według mnie zbiornik na szambo/deszczówkę jest nieco tańszym rozwiązaniem mimo mniejszej grubości ścianek, które jednak nieco taniej będzie można wzmocnić.

Rozwiązanie przede wszystkim szczelne - nie przepuszcza szamba/ścieków więc też nic nie wpuści do środka.

Można połączyć dwa lub więcej takich zbiorników ze sobą, a przy znalezieniu stosownej oferty trafić na nieco wyższe rozwiązanie w ofercie co pozwoli na odpowiednie warunku do przebywania w nich ludzi oraz aranżację wnętrza.

EDYTA:
jedna ze stron, z których korzystałem do napisania tego postu ma w swojej ofercie schron, piwniczkę:
https://szamba.eu/piwniczka-ziemianka-do...-w-garazu/

Jest to właśnie zbiornik o poj. 13m3, który obrałem sobie za najbardziej przydatny zbiornik z ich oferty, a firm produkujących takie zbiorniki w Polsce jest kilka.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-02-13 06:59 PM przez LARPAK.)
2018-02-13 06:55 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
wek123 Offline
Rozgląda się
**

Liczba postów: 8
Dołączył: 2015 Dec
Reputacja: 0
Post: #5
RE: Przepusty drogowe/kolejowe
Twoja propozycja jest ciekawa ale nie wspomniałeś nic o możliwości na jakieś głębokości to może być posadowione?Ścianka 10cm ale liczy się też rodzaj betonu.Mój cel jest taki że od sufitu mam mieć minimum 2 metry gruntu do powierzchni.Nie mówię że taka konstrukcja ma być tania bo w tej dziedzinie nie ma tanich rzeczy ale trop przepustów wydaje mi się najkorzystniejszy bo odpadają nam projekty,planowanie,robota itd. a to jest znakomita cześć całości.Na tym jest największa oszczędność.Jak masz jeszcze jakieś ciekawe linki to poproszę nawet na pw.
2018-02-13 08:09 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
LARPAK Offline
Użytkownik Premium
Premium

Liczba postów: 2,067
Dołączył: 2011 Nov
Reputacja: 199
Post: #6
RE: Przepusty drogowe/kolejowe
Znalezione na jednej ze stron:
Cytat:W warunkach Aprobaty Technicznej został określony dopuszczalny nacisk gruntu, dlatego grubość warstwy gruntu nad zbiornikiem nie może przekraczać 1,2m. Jeśli zachodzi konieczność głębszego posadowienia zbiornika, firma XXXXXX na wniosek klienta (odpłatnie) wprowadza odpowiednie wzmocnienia konstrukcji, umożliwiające zwiększenie dozwolonego nacisku.

Wpisz w google: szamba/zbiorniki betonowe i znajdziesz pełno firm.
Jedne szczycą się jakimiś certyfikatami, których nie mają pozostali, kolejni większą jakością czy wytrzymałością itd. więc trzeba znaleźć odpowiednią ofertę.

Przed zakopaniem możesz dodatkowo zalać wnętrze wykopu betonem - wykop odpowiednio szerszy lub jakiś szalunek etc.
Warstwa kamieni również będzie miała swoje właściwości.
2018-02-13 09:31 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
MPawel Offline
Czytam i czekam.
Premium

Liczba postów: 12
Dołączył: 2016 Jul
Reputacja: 1
Post: #7
RE: Przepusty drogowe/kolejowe
Ciekawy patent z tymi szambami Smile
"Zagłębiłem" się trochę w temat i poprzeglądałem oferty firm.
Biorąc pod uwagę wcześniejszą dyskusję i swoje preferencje gabarytowe owego schronu/bunkra, znalazłem ciekawe rozwiązanie, na które osobiście bym stawiał.

Wpiszcie w grafice google "zbiornik retencyjny 30m3"
Tutaj wymiary podane na jednej ze stron:

Wym. zew. - wys. 2,8 m x szer. 2,35 m x dł. 6,2 m;
Wym. wew. - wys. 2,45 m x szer. 2,1 m x dł. 6 m;
Waga całkowita: 20t.
Materiał: Żelbeton zagęszczony. Klasa B-45



Są to zbiorniki retencyjne dla pożarnictwa i są to zbiorniki przejazdowe, ciekawe tylko jaką grubość nasypu ziemnego wytrzymają.
Przy takiej powierzchni użytkowej, można się nieźle urządzić a i klaustrofobia nie straszna Smile

Cenowo już nie jest wesoło, ale ma się nam nie zawalić na głowę a nie być tanie.

[Obrazek: sygnatura_dar-2018.gif]
2018-02-14 10:37 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
wek123 Offline
Rozgląda się
**

Liczba postów: 8
Dołączył: 2015 Dec
Reputacja: 0
Post: #8
RE: Przepusty drogowe/kolejowe
Ile za taki zbiornik gęgają?
Jak można pod przejazdami to pewnie wytrzymają ponad 2m gruntu.
2018-02-15 11:57 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
MPawel Offline
Czytam i czekam.
Premium

Liczba postów: 12
Dołączył: 2016 Jul
Reputacja: 1
Post: #9
RE: Przepusty drogowe/kolejowe
Oferta jednej z firm to 12000zł + Vat
Rozładunek trzeba zorganizować samemu, czyli dochodzą koszta wynajęcia dźwigu.
I fajnie by było mieć już wykopany i wypoziomowany dołek na ten zbiornik, to od razu można by go było tam umieścić.

Jeżeliby zgrać się czasowo z wykopaniem, dostawą i rozładunkiem to całe przedsięwzięcie mogło by zakończyć się w dość krótkim czasie, nie dostarczając postronnym ludziom zbyt wielu atrakcji.

Nie orientuję się w cenach wynajmu dźwigów i koparek, ale myślę że całość inwestycji na pewno zmieściła by się w 20000zł, łącznie z zasianiem trawy na nasypie nad bunkrem :)

[Obrazek: sygnatura_dar-2018.gif]
2018-02-15 12:54 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
No_idea Offline
Stary wyjadacz
*****

Liczba postów: 886
Dołączył: 2012 Dec
Reputacja: 44
Post: #10
RE: Przepusty drogowe/kolejowe
Takie gotowe zbiorniki, szczególnie wielo segmentowe to całkiem spore "pomieszczenia" ale i tak do nich potrzebne są dodatkowe wzmocnienia.

   

a co do przepustów to można sobie trochę poczytać z czym to się je w załączniku. IMO to nie najlepsze rozwiązanie a co najmniej o "niebo" gorsze niż gotowe zbiorniki.

.pdf  9_przepusty.pdf (Rozmiar: 1.74 MB / Pobrań: 19)
2018-02-15 01:32 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post

« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Odpowiedz 

Węgiel aktywny

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Wróć do góryWróć do forów