Filtry do rekuperatorów


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Użycie samochodu jako agregatu. Problem w bloku.
Autor Wiadomość
Masełko Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 583
Dołączył: 2011 Dec
Reputacja: 16
Post: #51
RE: Użycie samochodu jako agregatu. Problem w bloku.
Jakoś nie rozumiem kwestii usmażenia alternatora. Stoimy latem w korku, 30*C pracuje klima wentylatory, świecą się światła mijania i inne odbiorniki plus oczywiście nasz akumulator kilkadziesiąt amper może sie nazbierać. Alternator jakoś się nie smaży Wink

LB Mechanika samochodowa i maszyn|pospawam sprzęt do destylacji|elektryka
[Obrazek: sygnatura_dar-2018.gif]
2018-03-13 09:10 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
honda104 Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 598
Dołączył: 2012 Aug
Reputacja: 70
Post: #52
RE: Użycie samochodu jako agregatu. Problem w bloku.
Zgadza się, tylko to jest inna sytuacja, brakujące Ah są pobierane z akumulatora. W nowszych samochodach np. z funkcją start-stop jest nadwymiarowany alternator aby skróci czas maksymalnego jego obciążenia podczas ładowania po ponownym rozruchu. Średnio podają 5 min. maksymalnego obciążenia na postoju.
Jak można zauważyć działa to na zasadzie cykli ładowania i rozładowania w buforze energii elektrycznej w akumulatorze. To jest inna sytuacja, kiedy mamy przetwornice z obciążeniem w pracy ciągłej, lub kilka za dużych akumulatorów do ładowania.

Paweł | Lubelskie/x | Fotografia | Strzelectwo | Mechanika | Wspinaczka/Alpinistyka | Lotnictwo | Radiokomunikacja | Survival | Myślistwo | Motocykle | Samochody ciężarowe | Astronomia | Nawigacja | Żeglarstwo | Wojsko |
[Obrazek: sygnatura_dar-2015.gif]
2018-03-14 06:00 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
gajowy Offline
Super Moderator
******
Super Moderators

Liczba postów: 871
Dołączył: 2012 Apr
Reputacja: 57
Post: #53
RE: Użycie samochodu jako agregatu. Problem w bloku.
(2018-03-14 06:00 PM)honda104 napisał(a):  ...To jest inna sytuacja, kiedy mamy przetwornice z obciążeniem w pracy ciągłej, lub kilka za dużych akumulatorów do ładowania.

W wątku raczej chodzi o awaryjne naładowanie jednego góra dwóch akumulatorów.
Typowy alternator ma wydajność ok. 100A (x12V daje ok. 1,2 KW), to do ładowania na pewno wystarczy, tylko obawiam się jaką moc oddaje na biegu jałowym - ok. 800 obr./min.?

[Obrazek: sygnatura_dar-2018.gif]

Forum nie służy do promowania swoich poglądów politycznych oraz religijnych!
2018-03-15 08:41 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
honda104 Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 598
Dołączył: 2012 Aug
Reputacja: 70
Post: #54
RE: Użycie samochodu jako agregatu. Problem w bloku.
150-200 W Wink 1500 obr./min da jakieś 80-90% mocy znamionowej, zależy od typu alternatora i przełożenia ( NO, PB ).

Dodać należy jeszcze, że silniki pracujące na obrotach jałowych mają wzbogaconą mieszankę, a więc ładowania akumulatorów na minimalnych obrotach mija się z celem.

Do bezpiecznego ładowania kilku akumulatorów w różnym stopniu rozładowania z jednego alternatora stosuje się separator, dodatkowo daje nam możliwość awaryjnego rozruchu silnika w razie awarii akumulatora albo alternatora. Jest to powszechnie stosowane rozwiązanie w jachtach i kamperach.

Ja używam Cyrix-ct 12/24V-120A fajny bajer Wink

Paweł | Lubelskie/x | Fotografia | Strzelectwo | Mechanika | Wspinaczka/Alpinistyka | Lotnictwo | Radiokomunikacja | Survival | Myślistwo | Motocykle | Samochody ciężarowe | Astronomia | Nawigacja | Żeglarstwo | Wojsko |
[Obrazek: sygnatura_dar-2015.gif]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-03-15 09:29 AM przez honda104.)
2018-03-15 09:08 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
gajowy Offline
Super Moderator
******
Super Moderators

Liczba postów: 871
Dołączył: 2012 Apr
Reputacja: 57
Post: #55
RE: Użycie samochodu jako agregatu. Problem w bloku.
(2018-03-15 09:08 AM)honda104 napisał(a):  ...Dodać należy jeszcze, że silniki pracujące na obrotach jałowych mają wzbogaconą mieszankę, a więc ładowania akumulatorów na minimalnych obrotach mija się z celem.

Bez sensu siedzieć w samochodzie kilka godzin z nogą na gazie, aby utrzymać jakieś 1500 obr./min.
Trzeba by jakoś zwiększyć obroty silnika, w traktorach jest specjalna wajcha do ustawiania obrotów "na sztywno".

Separator faktycznie by się przydał, ale jak to ma być hipotetyczna sytuacja awaryjna, to kto tak się przygotuje?
Skończy się pewnie uszkodzeniem akumulatora...

[Obrazek: sygnatura_dar-2018.gif]

Forum nie służy do promowania swoich poglądów politycznych oraz religijnych!
2018-03-15 09:35 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
No_idea Offline
Stary wyjadacz
*****

Liczba postów: 879
Dołączył: 2012 Dec
Reputacja: 44
Post: #56
RE: Użycie samochodu jako agregatu. Problem w bloku.
w kwestii uszkodzeń aku... może ktoś polecić sprzęt do testowania aku? bo chętnie bym przytulił coś sprawdzonego
2018-03-15 09:51 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post

« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Odpowiedz 

Węgiel aktywny

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czy bimber może służyć jako paliwo do samochodu? emir 15 12,263 2014-12-10 07:13 PM
Ostatni post: MarcinJ
  Zasilanie samochodu wodą Boungler 3 2,820 2013-11-27 12:10 AM
Ostatni post: quebec
  Odpalanie z "pożyczonego" akumulatora samochodu papuas 10 10,138 2012-01-29 05:36 PM
Ostatni post: papuas

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Wróć do góryWróć do forów