Filtry do rekuperatorów


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogumienie auta - warianty
Autor Wiadomość
bura2 Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 565
Dołączył: 2012 Jul
Reputacja: 77
Post: #1
Ogumienie auta - warianty
Szukałem trochę po forum, ale nie mogłem znaleźć podobnego tematu.

Na wstępie zaznaczę - nie jestem fanem/miłośnikiem/pasjonatem motoryzacji. Nie jestem również dobrym kierowcą. Ale muszę robić rocznie ponad 30 tyś km. I w związku z tym sprawne auto jest dla mnie ważne. Nie interesuje mnie wygląd ani super osiągi. Laski podrywam na urok osobisty a na polskich drogach nie ma gdzie się porządnie rozpędzić.

Trochę za często miałem "flaka" a raz nawet wgiętą felgę.

Stąd moje doświadczenie: Kupić do samochodu 4 stalowe felgi i osadzić na nich zimówki. Trzymać w domu komplet kół. Coś się stanie z jednym kołem - zakładamy na jedną oś i jedziemy prawie jakby nigdy nic.

Plusy:
+ nie musimy odwiedzać wulkanizatora żeby nam przełożył koła co pół roku
+ mamy zawsze 4 zapasowe koła w domu
+ mamy opony na lato i zimę więc o lepszych właściwościach na każdą porę roku.
Minusy:
- kasa - musimy się wykosztować na dodatkowy komplet kół i felg.

Przy zakupie nowego auta powtarzam powyższy manewr i idę o krok dalej: pełnowymiarowa dojazdówka. I tutaj moje pytanie jako laika:
posiadając dwa komplety kół i wybierając JEDNĄ dojazdówkę wybralibyście zimówkę, letnią czy wielosezonową? i dlaczego?

Dawniej jako "bura" na tym samym forum
2018-12-23 10:38 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Bocian__ Offline
Rozgląda się
**

Liczba postów: 28
Dołączył: 2018 Dec
Reputacja: 1
Post: #2
RE: Ogumienie auta - warianty
Pełnowymiarowa dojazdówka?? Wtf??
2018-12-24 12:03 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
MarcinLebioda Offline
Rozgląda się
**

Liczba postów: 40
Dołączył: 2017 May
Reputacja: 2
Post: #3
RE: Ogumienie auta - warianty
Ja jeżdżę na zimówkach cały rok. Po pierwsze muszę i tak kupować komplety bo mam auta 4x4, po drugie nieregularnie bywam za granicą a w DE za niemanie zimówek pomiędzy którymiś miesiącami są srogie srogie kary. Po trzecie nie jeżdżę na tyle dużo żeby bać się jeszcze wyższego spalania (dwucyfrowa wartość na 100km pozostaje dwucyfrowa) a dobra przyczepność na drodze i trakcja poza asfaltem też nie są do pogardzenia. Nie podam konkretnego modelu ale zimówki "jodełki" są dla mnie idealne bo i tak głównie z deszczem się zmagamy a zimówki kostki to raczej na śnieg i to świeży, a na lód i tak nic nie poradzisz.

Ale mówisz o dojazdówce tej cienkiej? One są chyba z namiastką bieżnika bez rozróżnienia na sezon ani nawet stronę. Chyba ,że to skrót myślowy od koła zapasowego. Moim zdaniem bez znaczenia, byle średnica się zgadzała (wiem o przypadku kiedy nowszy LR Disco odmówił jazdy bo czujniki zgodnie z prawdą pokazały ,że jedno koło jest innej średnicy - było pożyczone z innego auta żeby wydostać się z jakiejś dziury) i było napompowane kiedy będziesz go potrzebował bo i tak będzie potrzebne tylko na dojazd na miejsce przeznaczenia a potem z domu do wulkanizatora. Jeśli jest możliwość to lepiej mieć pełnowymiarowe koło. Jechałem na tym cienkim chyba 200km (większość po autostradzie) i nie było to przyjemne przeżycie.

To, że jesteś paranoikiem, wcale nie znaczy, że oni nie chcą cię dopaść
2018-12-24 12:07 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
LARPAK Offline
Stary wyjadacz
*****

Liczba postów: 2,142
Dołączył: 2011 Nov
Reputacja: 214
Post: #4
RE: Ogumienie auta - warianty
Koło dojazdowe - mniejszej średnicy ma ograniczoną prędkość jazdy jak i nie powinno się przekraczać pewnego zasięgu - coś mi się kojarzy 50 km.
Dłuższa jazda z większą prędkością odbije się z pewnością na nierównomiernym ścieraniu pozostałych kół.
Mniejszy rozmiar oraz często malowanie na żółto tego koła ma na celu to, abyśmy nie jeździli na nim zbyt długo i zawsze mieli sprawny zapas - o czym możemy zapomnieć przy pełnowymiarowym kole i natłoku obowiązków.

Jak już to pełnowymiarówka i możesz zastosować całoroczną oponę.

Swego czasu woziłem też spray do napełniania i uszczelniania kół - trzeba tylko kupić butlę pod rozmiar.

W niektórych autach masz zamiast dojazdówki czy pełnego zapasu zestaw naprawczy + kompresor.

Pamiętaj, aby zapasowe koło było zawsze nieco bardziej napompowane niż potrzeba - zawsze coś delikatnie ucieka, a do tego łatwiej upuścisz powietrza z zaworka niż je dodać jak się nie ma czym.
2018-12-24 10:57 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Inkwizytor Offline
Rozgląda się
**

Liczba postów: 36
Dołączył: 2014 Sep
Reputacja: 1
Post: #5
RE: Ogumienie auta - warianty
Ja stosuję obecnie opony wielosezonowe bo tam gdzie mieszkam to porządny śnieg w latach 80tych widziałem. W poprzednim wozidełku miałem podobny układ: 4 koła zimowe i 4 koła letnie plus zapas w zimowej i jeden .....uj Rolleyesżadnej różnicy nie było. Zaobserwowałem wśród znajomych następującą tendencję: "docierają" zimówki latem i przechodzą na opony wielosezonowe. Oszczędność czasu, miejsca i samochód zawsze w pełnej gotowości.Big Grin
2018-12-24 11:10 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Masełko Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 626
Dołączył: 2011 Dec
Reputacja: 17
Post: #6
RE: Ogumienie auta - warianty
Jeżeli dojazdówka to tu wyboru nie masz, jeżeli koło pełnowymiarowe to myślę że większy dyskomfort odczujesz zimą z jedną letnią oponą niż latem z zimową.
Kolejna sprawa to właśnie kapeć na osi napędowej zimą gdybyś miał letnią oponę,, a warunki były by złe to aby zachować dobrą trakcję musiał byś ratować się przekładką opony zimowej z osi nie napędzanej na właśnie oś napedzaną a letnia z zapasu na oś bez napędu. W przypadku aut 4x4nie ma to takiego znaczenia, chociaż niektóre napędy w suv-ach mogły by głupieć.

LB Mechanika samochodowa i maszyn|pospawam sprzęt do destylacji|elektryka
2018-12-24 01:48 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Etranger Offline
Czyta i pisze
***

Liczba postów: 176
Dołączył: 2011 Dec
Reputacja: 39
Post: #7
RE: Ogumienie auta - warianty
Trzy dni temu kupiłem i zmieniłem opony w aucie, długo szukając optymalnego wyjścia.
Wybrałem całoroczne opony BF Goodrich AT. Celowałem w takie warunki:
- opona całoroczna, z znaczkiem 3PMSF (3 Peak Montain SnowFlake) wymóg w D, A, CH itd.
- dobry bieżnik na asfalt
- na wypadek W dobra trakcja w lekkim terenie
- masywna, ciężka do przebicia.

Wybór oparłem na 12 latach doświadczenia z Jeepem, gdzie założone miałem przez 6 lat takie opony. Rozmawiałem również z kolegą, który ma kilka lat Goodriche w busie, jeździ nim po Europie i zapomniał co to znaczy wulkanizator. Te opony nawet bok mają wzmacniany, jest tam więcej materiału niż w niejednej zwykłej oponie po obwodzie.
Poniżej krótki film z opisem:





Gdyby ktoś chciał wybrać wersję tańszą, to firma Kumho robi opony ROAD VENTURE AT KL78. Też mam kilka lat używania za sobą.

| BB | Radiokomunikacja | CB | Elektronika | CNC | Swiss Navy Crew |
2018-12-24 02:08 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
bura2 Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 565
Dołączył: 2012 Jul
Reputacja: 77
Post: #8
RE: Ogumienie auta - warianty
Dziękuję za odpowiedzi zwłaszcza do Masełko.

Mój lapsus językowy. używam słowa dojazdówka na określenie koła zapasowego.
Na typowej dojazdówce -takiej opisanej max 80km/h jechałem kiedyś ponad 100 km. Żadna przyjemność.

Czyli zakup zapasówki to będzie zakup 5tej opony zimowej tego samego typu. Rzeczywiście lepiej mieć zimówkę latem niż letnią na zimę.

Na codzień może i argumenty w stylu "używam wielosezonówek bo prawdziwego śniegu u mnie nie ma" są dobre ale mi już kilka razy przydało się że po prostu w ciągu 15 min na krawężniku wymieniam koła na całej osi i jadę w Polskę

Dawniej jako "bura" na tym samym forum
2018-12-25 12:13 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Masełko Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 626
Dołączył: 2011 Dec
Reputacja: 17
Post: #9
RE: Ogumienie auta - warianty
Jeszcze jedno jeżeli jeszcze nie kupiłeś zimówek, a z pieniążkami nie masz bardzo problemu to nie żałuj na nie poczytaj parę niezależnych testów, wybierz najlepsze powtarzające się modele i kup jeden z nich to Twoje i Twojej rodziny bezpieczeństwo. Ja będąc w dołku finansowym kupiłem bieżnikowane z oryginalnym wzorem Michelin, bo nie chciałem używek i jestem bardzo miłe zaskoczony nimi. Dodam że używam je trzeci sezon i jest ok. Jednak generalnie jestem za oponami z górnej półki.

LB Mechanika samochodowa i maszyn|pospawam sprzęt do destylacji|elektryka
2018-12-25 12:17 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Bocian__ Offline
Rozgląda się
**

Liczba postów: 28
Dołączył: 2018 Dec
Reputacja: 1
Post: #10
RE: Ogumienie auta - warianty
Opony, hamulce, układ kierowniczy i oświetlenie muszą być na tip-top. To bezpieczeństwo a nawet życie. Twoje i innych.
2018-12-25 12:46 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post

« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Odpowiedz 

Węgiel aktywny

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Wróć do góryWróć do forów